Winkeliers hebben er veel baat bij om inzicht te krijgen in de klanten en de bezoekers van hun winkels. Winkel loyaliteit speelt hierin een grote rol, want als winkelier wil je graag klanten hebben die terug komen en niet bij de concurrent kopen. Met een goed inzicht in klanten kan de winkel positief beïnvloedt worden en kunnen verkopen stijgen met een goede strategie. Het kennen van jouw klanten, het aantal bezoekers per dag en de looproute van de klanten in jouw winkel zijn hele belangrijke gegevens die achterhaald kunnen worden door middel van een techniek die het bedrijf Crumbbase aanbiedt. Deze gegevens worden ook wel als retail analytics gezien. Deze statistieken kunnen komen voort uit onderzoek naar passanten en bezoekers van jouw winkel. Door middel van Wi-Fi sensoren kunnen er verschillende zaken worden gemeten en zal dit jouw inzicht in (potentiele) klanten flink bevorderen. Deze Wi-Fi sensoren worden opgehangen in de winkel die vervolgens verbinding maken met de smartphones van de passanten. Als de passanten Wi-Fi ingeschakeld hebben staan kan er worden gemeten en wordt elke stap gezien door het systeem. De tijd dat een klant aanwezig is in de winkel, of er een passant voorbij de winkel loopt en of er een aankoop wordt gedaan is allemaal te meten door middel van deze techniek. Daarnaast is met deze sensoren te zien of de bezoeker vaker is terugkomen, aangezien de telefoon van diegene wordt herkend door het systeem en daaruit kan je de loyaliteit van de klant aan de winkel uit op maken. Dit is een erg mooi systeem wat ontwikkeld is voor winkeliers en zal winkeliers een helder beeld geven van klanten en passanten. Door middel van dit systeem kan er worden gekeken wat er goed gaat en op welke punten er verbetering moet worden gerealiseerd. Ben je winkelier en geïnteresseerd in jouw klanten? Wil je betere verkoopresultaten genereren en de huidige strategie verbeteren? Maak gebruik van dit systeem en ken je klanten! |
http://www.crumbbase.nl/ |