Weten hoe een klant jouw diensten heeft ervaren is erg belangrijk, toch blijkt het vaak enorm lastig te zijn om er achter te komen wat klanten nou precies denken. Op de eerste plaats komt dit omdat het toch een lastige opgave is om hier achter te komen, voornamelijk omdat je geen idee hebt hoe je dit nou precies kan meten. Vaak denk je bij het meten van de klanttevredenheid of het krijgen van feedback gelijk aan social media als Facebook, omdat dit één van de meest voordehand liggende contactpunten is: bijna iedereen zit immers op Facebook en het is daarnaast ook nog eens onwijs makkelijk om een berichtje of recensie achter te laten op een bepaalde pagina. Maar ondanks dat social media een steeds grotere rol gaan spelen en het overgrote deel van de bevolking op Facebook lijkt te zitten, is dit niet de enige plek en al helemaal niet de beste plek om meer te weten te komen over de klanten en hoe ze jouw services hebben ervaren. Hoe moet je het dan aanpakken? Uit onderzoek is gebleken dat de meeste mensen de voorkeur hechten aan telefonisch contact, omdat ze zo gemakkelijker kunnen verwoorden wat ze ergens van vinden en omdat het simpelweg een stuk persoonlijker overkomt, een antwoord telefoonservice dus. Ondanks dat telefonisch bereikbaar zijn voor veel bedrijven onmogelijk lijkt, zijn er wel degelijk een aantal mogelijkheden. Zo kan een inbound callcenter een uitkomst bieden: een bedrijf wat het telefonische contact van jou overneemt maar je toch alle ontvangen feedback in een gedetailleerd aan je terugkoppelt. Op deze manier is zowel de kant tevreden, maar heb jij ook de mogelijkheid om meer feedback te ontvangen en de aangeboden diensten aan te passen aan de wensen van de klant. |
http://antwoordservice-telefoonservice.nl/ |