Online marketing: een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie

Tegenwoordig gaan steeds meer dingen via het internet. Niet alleen sociale contacten ontstaan en worden onderhouden middels sociale media, die via het internet werken: ook bedrijven maken er steeds vaker gebruik van. Een bedrijf heeft zichtbaarheid naar zijn klanten toe nodig. Vroeger was dit gemakkelijk: op een goede, zichtbare en goed bereikbare plaats gaan zitten was al bijna voldoende. Ook het maken van reclame werd later steeds belangrijker: naamsbekendheid is een belangrijk onderdeel van de zichtbaarheid van een bedrijf. Tegenwoordig moet er echter steeds slimmer worden ingespeeld op de wereld van het internet, en doet een bedrijf er verstandig aan zich bezig te houden met online marketing 

De basis van online marketing  

Er zijn verschillende onderdelen, die online marketing tot een succes kunnen maken. Zo is de basis van de marketingstrategie een goede website: klanten zullen op zoek gaan naar de website, en als ze deze vinden, moet deze er goed uitzien en ook functioneel zijn. Het is ook handig als de website duidelijk laat zien wat het bedrijf doet en welke producten en diensten er worden aangeboden. Als er speciale functies, zoals een webshop, op de site staan, is het belangrijk dat deze onderdelen goed functioneren, zodat een klant zijn aankoop kan doen zonder problemen.  

Zichtbaarheid op het internet 

Als de basis goed is, kan er verder gewerkt worden aan de zichtbaarheid van het bedrijf op het internet. Een belangrijk onderdeel van de online marketing is zoekmachineoptimalisatie: hierbij worden de website en de teksten op de website geschikt gemaakt voor zoekmachines, zoals Google. Op deze manier zal de website hoger in de zoekresultaten terecht komen, als een klant zoekt op een zoekterm die met het bedrijf te maken heeft. Op deze manier heeft online marketing een belangrijke invloed op het succes van het bedrijf.  

http://www.4internetgroep.nl/online-marketing-traffic-conversie/