De Bijenkorf is een winkelketen die is ontstaan in 1870. Het bedrijf begon als een kleine fourniturenwinkel in Amsterdam en groeide later uit tot een van de meest luxe warenhuisketens in Nederland. Na het wegvallen van de V&D heeft het bedrijf er een hele hoop klanten bijgekregen. Bij de Bijenkorf kan men terecht als men opzoek is naar kleding, meubels, sportartikelen, cosmetica of boeken. Kortom, bij de Bijenkorf kun je terecht voor een heleboel alledaagse dingen. De HEMA en de BijenkorfWat niet veel mensen weten is dat de HEMA en de Bijenkorf een geschiedenis met elkaar hebben. Zo werd de Bijenkorf opgericht om de luxere klanten aan te spreken en de HEMA juist om de wat armere mensen aan te spreken. De HEMA maakt gebruik van de inkoopmethode van de Bijenkorf. Dit zorgde ervoor dat het bedrijf in de eerste jaren harder groeide dan de Bijenkorf zelf. Inmiddels hebben de bedrijven niets meer met elkaar vandoen behalve dat het op sommige onderdelen concurrenten van elkaar zijn. De Bijenkorf draait overigens beter dan de HEMA. De HEMA is namelijk vorige zomer gered door een aantal investeerders. Het bedrijf leidde al een aantal jaren verlies en kon moeilijk meegaan in de trend van online winkelen. De Bijenkorf heeft met haar goedlopende webshop hier beter op ingespeeld. Dit heeft er ook voor gezorgd dat de Bijenkorf minder last van de coronapandemie heeft gehad vergeleken met de HEMA. Zo moesten beide winkels tijdens de pandemie haar deuren sluiten. Maar door de goedlopende webshop van de Bijenkorf en het goede aanbod van producten in deze webshop, lukte het de Bijenkorf om wel te overleven. Problemen met de levering van pakkettenDoordat het bedrijf zich volledig op de online markt moest richtten liep het bedrijf tegen een aantal problemen aan. Zo werden er veel meer pakketjes retour gestuurd en kwam het bedrijf erachter dat er problemen ontstonden bij de levering van de pakketten bij de klant. Dit probleem ondervonden steeds meer webshops. Een van de bekendste aanbieders van pakketdiensten Postnl kreeg het niet meer voor elkaar om alle pakketten op tijd te bezorgen. Het bedrijf moest leveringen aan de klanten van deze webshops soms uitstellen met een of twee weken. Mensen wisten soms niet meer wat te doen besloten de bijenkorf klantenservice te bellen. Via deze klantenservice kwamen ze erachter dat de Bijenkorf zelf ook niet heel erg veel kon doen. |
https://nieuwsbeest.nl |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Waarom elk restaurant voor een pizzarette moet kiezen Het lijkt voor veel mensen ongelooflijk dat je zo’n heerlijke pizza kunt bereiden met een pizzarette. Maar geloof het maar, het is waar! Pizzarette stelt...
- Buienradar Eersel Eersel is een prachtige plaats in het zuiden van Nederland, gelegen in de provincie Noord-Brabant. Met zijn pittoreske straatjes en gezellige pleinen trekt Eersel menig...
- Het huishouden leuker maken door een handige goedkope gadget online te kopen Waarom zou het huishouden saai moeten zijn? Met de juiste gadgets wordt zelfs de meest vervelende klus een plezier. Door een goedkope gadget online te...
- Waarop te letten bij Autosloperij Almere? Veelgestelde vragen en antwoorden Als u op zoek bent naar onderdelen voor uw auto of als u van plan bent om uw auto te verkopen, heeft u waarschijnlijk al...
- Vind de Perfecte Campingwinkel in Den Haag: Waar U Op Moet Letten Zoekt u naar de ideale uitrusting voor uw volgende kampeeravontuur? In Den Haag zijn er verschillende campingwinkels die alles bieden wat u nodig hebt. Echter,...
- Architect Zwolle: Waar Moet U Op Letten? Uw Vragen Beantwoord Bent u op zoek naar de perfecte architect in Zwolle om van uw bouwdromen een realiteit te maken? Het vinden van een geschikte architect kan...