API Management geeft toegang tot de meest relevante klantdata

Door de toepassing van API Management kunt u interne data delen met externe platformen en krijgt u een grote hoeveelheid van de meest relevante informatie over uw doelgroep. API staat voor Application Programming Interface en dit ‘spelen’ met API’s betekent niks anders dan dat u logica achterhaalt. Logica waarom sommige bezoekers van uw website afhaken, terwijl andere mensen juist blijven. Maar ook verregaande logica als in het herkennen van bezoekers. Door API management te combineren met Kentico CMS verschaft u zichzelf toegang tot de data van meer dan 25.000 websites en applicaties. Bij Datacon is kennis en ervaring paraat om u meer te vertellen over de functionele opties van Kentico CMS.

API Management in de praktijk

Een API ontvangt informatie van de bezoeker en stuurt deze naar een willekeurig algoritme. Dit algoritme geeft achterliggende informatie over de bewegingen van de potentiële klant. Bent u als bedrijf actief in de e-commerce, dan is deze technologie onmisbaar. Het zorgt er namelijk voor dat u precies weet waarom een bezoeker wel of niet overgaat op een conversie. De samenwerking met Kentico CMS is in deze evident. Met Kentico CMS kunt u contentuitingen automatiseren of real-time aanpassen, zodat u wél de juiste boodschap weet over te brengen. Trends worden opgemerkt en deze kan uw bedrijf direct omzetten in een relevante boodschap langs talloze applicaties.

Kentico CMS zorgt voor leads

Data is de sleutel bij het verhogen van uw conversie. Met Kentico CMS kunt u razendsnel schakelen en menu’s creëren, de customer journey verbeteren en conversie verhogen. Door e-commerce, online marketing en contentmanagement met elkaar te combineren, zorgt u voor een multichannel benadering van de markt. Daarbij is API Management uitermate goed te combineren met data protectie voor de klant. Middels rapportages komt u achter de laatste trends en A/B testing zorgt ervoor dat uw uitingen nog beter aanslaan bij de doelgroep.