Startdir
Image default
Bedrijven

Opvallen met een kleinere beursstand

Wat komt er in eerste instantie in je op als je denkt aan een beursstand die potentiële klanten naar je stand lokt? Is het een beursstand met grafische effecten en interactieve technologie? Of stel je je een meer compacte stand voor met pop-up achterwanden en rolbanners?De uiteindelijke beslissing die je neemt zal waarschijnlijk sterk beïnvloed worden door je budget. Ongeacht de grootte van je stand of de manier waarop je de aandacht probeert te trekken, het is belangrijk dat je je boodschap goed overbrengt. Als je van plan bent om een kleinere beursstand neer te zetten, bijvoorbeeld omdat een grotere beursstand niet binnen jouw budget val, kun je ervoor zorgen dat je nog steeds opvalt.  

 

Kies voor een interactieve stand 

Een beursstand moet natuurlijk een uitnodigende en open uitstraling hebben, anders stapt er niemand op je af. Daarnaast is het ook leuk om wat interactie aan jouw standbouw toe te voegen. Je wilt het publiek tenslotte wel amuseren. Laat je nieuwste aanbod van goederen of diensten zien in een demonstratie. Geef bijvoorbeeld demo’s op een consequente basis. Mensen kunnen op deze manier hun bezoek aan je stand plannen. Anderen zullen nieuwsgierig worden als gevolg van de toeloop naar je stand. Relaties opbouwen met je publiek doe je het best door interactie met ze aan te gaan. 

 

Zorg voor een goede locatie 

Het succes van een beursstand zit hem vaak ook in de locatie. Vaak kun je al ver van tevoren een positie die jouw voorkeur heeft aangeven. Maak hier slim gebruik van en zorg ervoor dat jij op een goede locatie komt te staan. Er zal natuurlijk wel veel concurrentie zijn voor de goede plekken, maar je kunt het in ieder geval proberen. Een goede locatie is op een plek waar veel mensen langslopen, vaak in de buurt van catering. Mensen nemen hier namelijk vaker even rust om de zaal te observeren.