Wanneer u een product koopt, kunt u het bijna altijd meteen voor u zien of zich voorstellen wat het precies is. Met de site is alles veel gecompliceerder. De stadia van creatie, de verborgen ontwikkelingsprocessen roepen veel vragen op bij degenen die dit gebied nog nooit zijn tegengekomen. Waar wordt dat geld voor betaald? Waar zijn de kosten van afhankelijk? Laten we dat eens van dichterbij bekijken. Dan is het gemakkelijker voor u om met ontwikkelaars om te gaan en te begrijpen waar het geïnvesteerde geld naartoe gaat. De prijs voor de site is gebaseerd op de werkuren van de specialisten. Waar komt de prijs vandaan? De IT-sfeer en internetmarketingmarkt ontwikkelt zich van jaar tot jaar met succes. Ook het aantal bedrijven dat bepaalde diensten aanbiedt, neemt toe. En hier doet zich het meest interessante fenomeen voor: een en hetzelfde werk kan in verschillende bedrijven op totaal verschillende manieren worden beoordeeld. Ergens wordt u verteld dat uw site 8000 euro kost, en ergens – 150 000. Ze zullen proberen het verschil uit te leggen tussen sjabloonontwikkeling, waar uw 5 teksten worden ingevoerd, en een geheel nieuwe bron met alle benodigde functionaliteit, die vervullen niet alleen de rol van een visitekaartje, maar genereren ook inkomsten. Al deze vergelijkingen zijn nutteloos als er geen begrip is van hoe de site is gemaakt, hoeveel mensen hieraan deelnemen en uit wat de prijs wordt gevormd. Een webontwikkelingsstudio is hetzelfde bedrijf als het uwe. Alleen voor het plezier zal een gekwalificeerd team niet werken. Bovendien is het voor comfortabel werken noodzakelijk om het kantoor en de werkplek voor elke persoon uit te rusten, wat ook financiële kosten voor apparatuur en meubilair vereist. Memo voor de klantLaten we samen tellen Stel je nu voor dat je een ontwikkelingsbedrijf bent en dat een klant naar je toe is gekomen met het verzoek om een kleine website te maken met 10-15 pagina’s. Deze site zou geoptimaliseerd moeten zijn voor PS, gevuld met alle nuttige informatie. In een middelgroot bedrijf werken meerdere personen om een website te maken. Het is noodzakelijk om het werk correct te verdelen en toe te vertrouwen aan specifieke specialisten: projectmanager of accountmanager, manager, ontwerper, lay-outontwerper, programmeur, SEO-specialist en contentmanager. Elk van hen heeft ervaring en kennis op een bepaald gebied. Het projectteam zal meer dan één dag met de site werken, wat ook in hun betaling zal worden opgenomen. Een hele werkgroep werkt aan het project Maar voor het succesvolle bestaan van een bedrijf zijn er nog veel nuances die door hun bedrijf moeten worden gedekt. Dit omvat verhuur en reparatie van apparatuur en reclamecampagnes. Tel daarbij het gemiddelde bedrag en de verwachte transactiewinst van 25% op. Stel je nu voor dat dit de kosten zijn van een gewone commerciële site zonder speciale functionaliteit, zonder catalogus en winkelwagentje, een persoonlijk account met extra modules. U kreeg te horen dat ze een website gaan maken voor 300 euro Bij het zoeken naar een uitkering is het belangrijk om niet in een situatie terecht te komen waarin u deze uitkering uiteindelijk niet krijgt. Bedrijven die u voor een prikkie bergen goud aanbieden, sparen natuurlijk ergens, en, zoals u waarschijnlijk al vermoedde, op kwaliteit. Grote bedrijven die al jaren een goede reputatie hebben, zullen in alle stadia van de creatie voorzichtiger zijn bij het voorbereiden van een website. Ze werken zelden met freelancers en hebben een stabiel personeel dat volledig tevreden is met hun kwalificaties. Een product van lage kwaliteit kan meer kosten met zich meebrengen voor verder werk Je hoeft natuurlijk niet alles en iedereen onder hetzelfde penseel te roeien. Misschien heb je geluk en vind je een bonafide bedrijf dat de klus zal klaren. Maar vergeet niet dat een site van $ 300 en een site van $ 5.000 altijd van elkaar zal verschillen. Als het bedrijf andere diensten heeft op het gebied van IT of marketing, dan is het eenvoudigweg niet rendabel om u een hulpmiddel van lage kwaliteit aan te bieden dat aansluit op langdurige samenwerking. Middelgrote sites op de markt De prijsklasse van 300 tot 5000 tr verwijst voornamelijk naar jonge, zich ontwikkelende bedrijven. Dergelijke bedrijven zijn gericht op groei, ze bewaken hun reputatie en kwaliteit van de dienstverlening. Ze hebben in de regel al een bepaald personeel met goede kwalificaties. Door een website in dit segment te bestellen, krijgt u zeker een product van kwaliteit dat veel waardevoller is dan in de vorige paragraaf. Als uw budget niet hoger kan zijn dan deze prijzen, raden wij u aan om bij het kiezen van een team vertrouwd te raken met de portfolio van werken en te begrijpen of dit de bron is die aan al uw eisen voldoet. “Ik wil zo’n site!” Er komen 10.000 bedrijven die het prijsbeleid van de markt duidelijk begrijpen, hoeveel geld en moeite er aan creatie wordt besteed, en die u een hoogwaardige, doordachte bron zullen bieden. Er zijn hier geen vage zinnen: “Ik wil zoiets, zodat het mooi is”, “Ik vind het leuk alsof het daar is, gewoon om het op de een of andere manier opnieuw te maken”. Samen met u wordt een duidelijke technische opdracht opgesteld en wordt naar uw wensen geluisterd. De site zal niet één sjabloon zijn, alle pagina’s met verschillende richtingen zijn uitgewerkt om een product of dienst op de meest winstgevende manier te verkopen. Als er absurde of verouderde ideeën tussen uw voorstellen staan, zullen zij u uitleggen waarom het niet nodig is. Uw gebrek aan kennis op dit gebied heeft geen enkele invloed op het eindproduct, aangezien dergelijke bedrijven gewoonlijk hun reputatie in de loop van de jaren ontwikkelen en voor de toestand zorgen. Met een budget van 15.000+ kan de resource worden gevuld met verschillende modules die uw bedrijf vergemakkelijken, applicaties verwerken en de resource onderhouden. Bovendien is het mogelijk om enkele ongebruikelijke ontwerpoplossingen en “chips” te ontwikkelen. Uw site zal niet worden verward met concurrenten. Omdat het zijn eigen “gezicht” zal hebben in de mediawereld. Dit segment bestaat uit oude bedrijven en bedrijven die zijn verhuisd naar de grote IT-dienstenmarkt. Als u van plan bent uw bedrijf uit te breiden en te ontwikkelen, raden we u aan deze specifieke categorie nader te bekijken. Omdat dergelijke sites nog lang relevant zullen blijven, kunnen ze gemakkelijk worden aangepast en gemoderniseerd, omdat ze met een hoge kwaliteit zijn geschreven. Prijs doet er niet toe Alle categorieën klanten van dit niveau vanaf 20.000, dit zijn voornamelijk grote netwerken, holdings, overheidsinstanties. Dergelijke bestellingen zijn vrij zeldzaam omdat ze een soort specifieke ontwikkeling of volumes impliceren. Maar dergelijke precedenten verschijnen ook op de markt. Sommige van deze klanten weten precies wat ze willen, en sommige begrijpen absoluut niet wat er gebeurt en stemmen in met een bedrag. Vraag creëert aanbod. Hoe wordt het bedrag voor de site verzameld? Om u een idee te geven van het prijsbeleid, laten we ons gordijn open doen en beschrijvende cijfers geven aan de hand van ons voorbeeld. De meeste bedrijven gebruiken vergelijkbare rekenstrategieën. Daarom zullen de cijfers gemiddeld en redelijk objectief zijn. Bij het maken van een site zijn er werkblokken die de kosten van het dienstverband bepalen. Een voorbeeld van dergelijke blokken:
Ze variëren allemaal van site tot site en zijn geprijsd in uren. Een klant wil bijvoorbeeld promoties toevoegen aan een website. Ze zullen worden gewaardeerd ~ in 4-5 uur. Hiervan wordt 2 uur besteed aan ontwerp en 2-3 uur aan lay-out en revisie. Dit blok kost dus in het bereik van 3600 tot 7500. Bovendien, als de site onmiddellijk wordt voorbereid op promotie, in feite een kant-en-klare conversiesite is, worden de belangrijkste ontwikkelingselementen aangevuld met blokken voor optimalisatie, inhoudontwikkeling, enz. Al deze elementen vormen samen een algemene schatting, die duidelijk aangeeft hoeveel uur het kost en hoeveel geld er nodig zal zijn. Natuurlijk zal niemand je vragen om het hele bedrag in één keer te geven, en dat is niet redelijk. Meestal worden betalingen opgesplitst in fasen van goedkeuring en wordt het uiteindelijke bedrag na publicatie overgemaakt. Hostingkosten, domein, services van derden kunnen worden geleverd door een pakket van services, die u afzonderlijk kunt aanschaffen. In principe hebben contracten en schattingen een modelformulier, maar de meeste bedrijven zijn flexibel genoeg en zullen de voorwaarden voor samenwerking aanpassen aan de omstandigheden. Laten we het samenvatten De conclusie uit dit alles is dat ondanks de grote markt voor IT-dienstverlening de prijzen voor een goed en kwalitatief hoogstaand product hoog zullen zijn. Bij het opzetten van een bedrijf moet het ontwikkelingsperspectief worden beoordeeld, en niet een tussenproduct, dat nog steeds een bepaald bedrag zal kosten. Onthoud: “De vrek betaalt twee keer”! Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com BE: +32 499 41 46 24 Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie |
https://webdevelopmentapp.com/nl/ |