Hoewel je wellicht zou denken dat fysieke post niet meer van deze tijd is, kan een handgeschreven kaartje echter hartstikke gedenkwaardig zijn voor je klant! Mocht je willen weten waarom, lees dan snel verder om overtuigd te worden om ook aan de slag te gaan met direct mail marketing. Waarom werkt Direct Mail Marketing?Direct mail marketing werkt, omdat in tegenstelling tot digitale mail, een fysiek handgeschreven kaartje een gedenkwaardig en persoonlijk geschenk is. Denk maar eens aan die keer wanneer iemand je voor het laatst een kaartje heeft gestuurd. Was dat niet een moment waarbij je even stilstond en een enorme waardering kreeg voor degene die dit kaartje naar je had verzonden? Een kaartje geeft je het gevoel dat er aan je gedacht wordt en daarom kan direct mail marketing zo goed van pas komen in een algemene marketing campagne. Het is namelijk een manier om positieve en emotionele connecties te creëren. Er is weinig concurrentie met Direct MailHet leuke aan direct mail is dat het opvalt door zijn zeldzaamheid: veel bedrijven denken namelijk weinig baat te hebben bij deze vorm van subtiele marketing. Hierdoor onderscheidt je jezelf van de concurrent en ben je tegelijkertijd bezig met een specifieke en persoonlijke vorm van marketing die heel speciaal voor je klant kan zijn! Direct Mail geeft je vele mogelijkheden om creatief te zijnDoor middel van direct mail heb je talloze opties om klanten te verrassen en entertainen met een speciaal bericht. Een handgeschreven kaartje hoeft namelijk niet alleen te worden voorzien van een passende en persoonlijke tekst, maar je kan ook gepersonaliseerde geschenken, een cadeaubon, een unieke aanbieding en veel meer leuke dingen meesturen! Tips voor succesvolle Direct Mail MarketingEr zijn dus vele manieren om een indrukwekkende direct mail campagne op te zetten. Hier zijn nog twee tips die je kunnen helpen om een gerichte campagne te ontwikkelen:
Voordat je een campagne begint, is het belangrijk om inzicht te krijgen omtrent de doelgroep. Hoewel deze niet perse gespecificeerd moet worden, omdat een handgeschreven kaartje voor vrijwel elke klant betekenisvol kan zijn, kunnen sommige campagnes baat hebben bij het concentreren op specifieke klanten.
Om ervoor te zorgen dat ontvangers op het aanbod reageren, maak goed duidelijk wat je wilt vragen en hoe klanten moeten reageren. Door dit eenvoudig te maken zorg je er niet alleen voor dat je betekenisvol bent voor je klant, maar ook dat de aanpak beter getest kan worden aan de hand van de resultaten.
|